Wij gaan uit van verschillen van kinderen. Elk kind is uniek en heeft zijn eigen talenten. We groeperen kinderen bewust met verschillende leeftijden bij elkaar, zodat kinderen leren te helpen en leren hulp te vragen.
Daarnaast vinden we het belangrijk dat het kind op eigen niveau kan leren. Tijdens instructies wordt er daarom groepsdoorbroken gewerkt en kunnen kinderen op eigen niveau aan het werk. Zo wordt het mogelijk om instructie op niveau te kunnen geven.

Deze manier van organisatie is nog in ontwikkeling. We starten in 2019-2020 met de groepen 0/1/2 – 2/3 en twee groepen 4/5. In de bovenbouw hebben we nog ‘enkele groepen’: 6, 7 en 8. Kinderen moeten leren werken in dit nieuwe systeem. Daarom beginnen we met de jongste groepen en laten dit meegroeien naar de bovenbouw toe.

Het eindplaatje ziet er zo uit dat we de volgende stamgroepen hebben:  0/1/2 – 2/3 – 4/5/6 – 7/8

 

Onze leerlingen komen vanuit een brede omtrek van de school: vanuit het Westland, Voorburg, Den Haag, Rijswijk en Delft.